Forum Klanu WhiteDevils
Co i jak, czyli jak zacząć
grać Nekromantą
„...Gdzie te książki? Cholera, zawsze je gubię, kiedy są mi potrzebne... Ooo... są. Wskrzeszanie umarłych... NIE! Wysysanie życia... NIE! Osłabienia przeciwników... NIE! Magia zniszczenia... tak, to jest to...”
Nekromanta jest ludzkim nukerem, choć pewnie niektórzy zaraz zlinczują mnie za takie określenie ponieważ ma on summony i toggle skill unikalny dla summonerów mianowicie „Transfer Pain” oddający część obrażeń zadanych właścicielowi na jego summona (uwaga nie działa odwrotnie), lecz nie ma np. buffów na summona ani dobrze rozwiniętego heala dla summona, więc wyklucza go to z chlubnego grona summonerów. Spory na temat przydzielenia necro do jakieś grupy zawsze są i zawsze będą, dla mnie jest nukerem i zawsze będzie, ale żeby nie kłócić się dalej będę go nazywał po prostu Damage Dealerem lub mrocznym magiem (żeby fani łuczników i w ogóle DDFigterów się nie obrazili).
„Z krypty słychać jęki i krzyki.
-Biedni ci, którzy odważyli się tam wejść. Niech Bogowie mają ich w swojej opiece – odezwał się jeden ze zgromadzonych.
Nagle zmasakrowane ciała trzasnęły o ziemię. Zgromadzeni odskoczyli, gdy zauważyli osobę wychodzącą z krypty.
- Niech to będzie dla was znak, że tak łatwo mnie nie wypędzicie stąd. Żaden kapłan ani paladyn wam nie pomoże, NIKT!!! A teraz precz!!!- Odezwał się mężczyzna wychodzący z krypty jednocześnie zaczynając inkantować słowa zaklęcia.
W krótkiej chwili wieśniacy zgromadzeni na cmentarzu uciekli w popłochu zostawiając po sobie tumany kurzu i parę porzuconych pochodni. Natomiast po tych którzy nie mieli wystarczająco dużo refleksu pozostały tylko dymiące sandały."
To w sumie obrazuje całą siłę nekromanty. Trudno jest go pokonać, gdy jest nawet w rękach początkującego. Wystarczy znać tylko kilka czarów i nikt nam nie podskoczy. Cóż przez to necro jest nazywany „klasą dla dzieci” i jest zawsze wyzywany, bity przez innych co przynajmniej daje nam szanse pokazać True Power . Jeżeli to was nie zniechęciło idziemy dalej. Główną siłą nekromanty są skille ofensywne (dlatego uważam go za nukera)i debuffy. Summony to tylko dla zabawy lub do pvp, ale o tym później.
Skille
Ofensywne
Death Spike: Dostajemy go po raz pierwszy na 44 lvlu. Może się to wydać dziwne, ale to główna broń nekromanty. „Rzucanie zatrutych kości” przez co ten skill potrzebuje „cursed bones” dostępnych w jaskini w Hardins Academy (teleport z Giran) lub ze skilla „Summon Cursed Bones” dostępny jednak dopiero na 58 lvlu.
Wampiric Claw: Typowy drain towarzyszący nam od początku(czyli stania się nerkromantą). Ma wolniejszy re-use niż death spike (chyba 2x ale nie jestem pewien), oddaje nam dużo życia więc w pvp dodatkowa pomoc.
Curse Death Link: W skrócie cdl. Polega on na tym, że im mniej mamy życia tym on więcej zada damage`a przeciwnikowi. Taktyka expienia tym skillem jest opisana w dziale Taktyki.
Dobry podczas sytuacji: Gość jakoś dziwnie sprawia nam problemy(anchor albo silence się skończył bądź nie wypalił), mamy mało życia(poniżej 30%, czyli wtedy kiedy pasek życia zaczyna pulsować) i many na jeden hit. My zginiemy na 90%, ale może przy okazji uśmiercimy wroga.
Za dużo tego nie jest ale da się ownować .
Debuffy
Silence: Dostępny od 40 lvlu. Blokuje magię wroga. I to by było tyle z opisu skilla. Po prostu jeżeli wejdzie nam w przeciwnika to on nie może używać magic skillów.
Dobre na: magów lub „spowalniaczy” w których nie wszedł Anchor (chodzi mi o klasy które mogą nas spowolnić poprzez skill slow, hamsting, itp.).
Anchor: Dostępny od 44 lvlu. Zamienia wroga w kamień. Jak wejdzie to wróg już nie może nic zrobić. Np. taki mag po silence może jeszcze desperacko próbować nas dobić swoim mieczem (nie sądzę, że mu się to uda), a taki wojownik po anchorze może tylko popatrzeć jak ginie .
Dobre na: wszystkich, ale radzę nie używać za często na magach, bo zawsze jakiś wojownik nam się przydarzyć po drodze.
Curse Gloom: Dostępny od 44 lvlu. Obniża m.def wroga. Dobrze jest go na pvp zarzucić od razu po udanym (bądź nieudanym[módlcie się, aby tak się nie stało ;D]) Anchorze lub Silencie, aby zbytnio nie marnować many.
Curse Fear: Dostępny od 40 lvlu. Przeraża przeciwnika i zmusza go do ucieczki. Przydatne na summonerów, a raczej jego summony, ale i tak żaden z was nie pofatygowałby się go na takowego użyć szkoda many nie?
Są to najbardziej potrzebne debuffy do walki. Z nimi będziecie się czuli bezpieczni .
Inne
Body to Mind: Poświęca życie, aby dodać manę. Bardzo dobry skill do pve. Taktyka jego użycia opisana w dziale Taktyki.
Transfer Pain: Toggle skill, część dmg jaki idzie na ciebie jest oddawany przyzwanemu summonowi (nie działa w odwrotną stronę). Konsumuje manę w określonych odstępach czasu. Dobry skill do pvp. Taktyka jego użycia opisana w dziale Taktyki.(przy każdym lvlu oddaje o 10% więcej hp summonowi np na lvlu 4 oddaje 40%)
Battle Heal: Lvl 3 z Mystica. Zwykłe szybkie leczenie, przydatne lecz nie do końca, bo przecież mamy dobrego draina. Przydatny kiedy albo boimy się rzucić draina w przeciwnika (strach przed śmiercią) lub kiedy nie ma w pobliżu mobka którego można „wyssać”. Jeden heal daje ok. 120hp.
Summon Cursed Bones: Dla ciekawskich skill dodany w c5. Tworzy losową ilość cursed bones (w przedziale od do przy każdym lvlu tego skilla) czyli przedmiotów bez których nie użyjemy skilla death spike. Dostajemy go po raz pierwszy na 58 lvlu.
Corpse Life Drain: To samo co Wampiric Claw z tym że wyssysa życie z martwego mobka. Szybko się go rzuca więc jeżeli utraciliśmy życie w starciu klikamy na ten skill i już mamy prawie całe hp . Dostępny od 30 lvlu.
UWAGA!!! Wymieniłem tylko najważniejsze skille, które przydadzą nam się zarówno na pvp jak i pve. Ten poradnik jest napisany bardziej pod pvp niż pve. Jeżeli chodzi o debuffy to oczywiście na pve wszystkie wam się przydadzą. Na pvp niektóre już trochę mniej dlatego ich nie wymieniałem.
Summony
„- Nie łżę. Na własne oczy widziałem jak on ze zwłok w chwilę wyczarował szkieleciego sługę- mówił podróżnik.
Tawerna zamilkła. Wszyscy wiedzieli, że podróżnik mówił prawdę, lecz oszukiwali się w myślach, że kłamie ponieważ mówienie o takich rzeczach przyciąga złe moce.
Nagle zawiał wiatr i świece zgasły. Drzwi otworzyły się i stanął w nich jakiś cień. Gdy się zatrzasnęły słychać już było tylko krzyki, jęki i błagania o śmierć. Tą noc ludzie z bagien zapamiętali jako „Noc mrocznych żniw”. Do dzisiaj mieszkańcy bagien pamiętają co stało się ze wszystkimi poległymi w karczmie. Zostali przemienieni w Zombie, szkielety lub te okropne cienie...”
Nekromanta posiada 3 summony które przyzywa ze zwłok mobków bądź graczy:
Summon Corrupted Man: Paskudne Zombie i tyle. Posiada draina, żre 90% expa. Ma najwięcej życia i żre kryształki d grade przez co nadaje się najlepiej do pvp.
Summon Reanimated Man: Nie mniej przyjazny szkielet.Żre 15% expa.
Summon Cursed Man: Coś jak cień, zresztą sami zobaczcie. Żre 15% expa. Dostępny od 55 lvlu.
Taktyki
No to po kolei
PVP
Proste 2 taktyki:
UWAGA!!! Na pvp najlepiej mieć summona(a raczej musicie mieć). Bez tego raczej się nie obejdzie.
Wojownicy:
1.Załączamy Transfer Pain i czekamy na sflagowanie się przeciwnika.
2. Jeżeli przeciwnik jest sflagowany omijamy punkt pierwszy i przechodzimy do punktu 3.
3. Rzucamy Anchora. Jeżeli wejdzie idziemy do punktu 4, jeżeli nie do punktu 5.
4. Rzucamy Curse Gloom i lejemy na przemian Death spike i Wampiric Claw.
5. Włączamy Transfer Pain i przechodzimy do punktu 4.
6. Jeżeli Anchor się skończył to albo wiejemy i lejemy z załączonym Transfer Pain, albo próbujemy ponownego szczęścia z Anchorem
Madzy:
Podzielę to tak, ale jak komuś się nie chce czytać to podam wzorzec:
Curse Gloom, Silence, Death Spike, Wampiric Claw, i ostatnie 2 pozycje aż do zgonu przeciwnika. (nie zapomnijcie o summonie i Transfer Pain)
1vs1
Spellhowler: Jak najszybciej rzucić Curse Gloom, Silence, jeżeli nie wejdzie to Anchor, aby nie zdąrzył nas uciszyć. Później standartowo Death Spike, Wampiric Claw, Death Spike, itd.
Gdy jesteśmy uciszeni (Silence) lecimy na desperata razem z naszym summonem oczywiście z załączonym Transfer Pain. Uderzamy razem z summonem żeby starać się jak najczęściej przerywać czary wrogiego SH.
Reszta nukerów (sps, sorc): Zależy tutaj na jakim serwie gramy.
C4: Hmm... no tak. Z spsem raczej szans nie ma, ale staramy się rzucić Curse Gloom, Silence i nie dać się zesleepować. Odziwo z spsem są duże problemy chociaż my jestesmy najbardziej przepakowaną klasą w tej kronice (nie pytajcie dlaczego). Oczywiście Transfer Pain cały czas załączony.
Jeżeli uda wam się już walnąć tego Silence to tradycyjnie Death Spike, Wapiric Claw...
Z sorcem nie ma zbytniego problemu, bo większość z nich nie wie do czego służy skill „Cancel”. Strzeżcie się tego jak światła. Ten skill polega na tym, że usuwa wszystkie buffy przeciwnika. Jeżeli on rzuci to przed waszym Silence to na 90% po was.
Tradycyjna taktyka Curse Gloom, Death Spike, wampirek, itd.
C5 - Interlude: tu mamy już bardzo łatwo, bo nerf na sleepa dał się we znaki spsowi więc nie ma najmniejszego problemu. Jedyny problem jaki z nim zostaje to Cancel tak jak u sorca, ale nie wierzę żeby ktoś próbował to rzucić.
Tradycyjnie Curse Gloom, Silence, Death Spike, wampirek, itd.
Inni madzy:
Nikt nie powinien sprawiać problemów. Taktyka jak wyżej tylko przy Overlordzie i Warcryerze rzućcie zamiast Silence Anchora, bo oni maja stuna i trochę pary w rękach.
Większe pvp (2vs1, 2vs2 itp.)
Uważać tylko na grupy z EE lub Bishopem, bo oni maja skill przez którego w kilka sekund stracimy naszego cennego Summona. Taka uwaga tylko tutaj, bo taktyka jak zawsze.
Taktyki Skilli
Cdl: Cdlem da się naprawdę szybko expić. Wystarczy tylko obniżyć sobie życie do poniżej 30% Body to Mind i użyć cdla. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że mobek zginie po cdlu.
Body to Mind: Są różne taktyki do tego skilla, ale ja używam tej:
Jak mam już tylko połowę many to używam BtM aż nie będę miał full many lub będę zdychać. Przy pierwszej opcji wystarczy wampirek czyli full życia, przy drugiej cdl duże prawdopodobieństwo zabicia mobka jednym hittem i tyle .
Sprzęt
Casting speed Sets(najlepszy do pvp, dobrze sprawuje się także na pve):
No grade: Devotion Set (15% do cast speeda FTW)
D grade: Dalej chodzimy w Devotionie, bo mamy wiecej cast speeda niż w Mithrilu.
C grade: Karmian set (P.def +5,24% 15% cast speeda)
B grade: Avadon Set (P. Def. +5.247% 15% cast speeda)
(troche taki mało mroczny )
A grade: Dark Crystal Set (P. Def. +8%, Casting Spd. +15%, Speed +7, zmniejsza szanse na nieudane zaklęcie, Paralysis Resistance +50%, WIT +2, and MEN -2.)
Bronie to głównie to co z acumenem, ale ja zalecam te:
C grade: Homunkulus's Sword + SA Acumen
B grade: Sword of Valhalla + SA Acumen
A grade: Sword of Miracles + SA Acumen
Magic Power Sets(najlepsze do pve, raczej nie nadaje się do pvp):
No grade: nic tylko Devotion Set
D grade: Knowlege Set (+10% M.atk –5% mana regeneration)
C grade: Demon Set (HP -270 +4 Int FTW –1 Wit)
B grade: Dalej chodzimy w demonie, bo doom jakis dziwaczny jest o_O
A grade: Nightmare Set (MP Regeneration +4%, M. Atk. +8%, Sleep and Hold Resistance +70%, INT +2 and WIT -2)
Bronie z SA to z magic power lub empower.
C grade: Sword of Whispering Death + SA Magic Power
B grade: Niestety nie ma więc albo Sword of Valhalla z Acumenem lub co tam chcecie
A grade: Sword of Miracles + SA Magic Power
Dye
Więc tak:
+Int –Men
+Wit –Men
i ewentualnie
+Dex –Str
lub
+Con –Str
Już uzasadniam ostatnie dye Dex nam się przyda do szybszego biegania, natomiast Con da nam wiecej hp i resista na stuna. Brać jak kto woli.
Jeżeli ktoś ma jakiś lepszy pomysł do dye proszę się w tej sprawie wypowiedzieć.
Expienie
Tutaj tylko wam podpowiem jak dotrwać od 40 do 44 lvla. Mianowicie na samym początku będzie wam ciężko (brak Death Spike`a, Curse Gloom, Anchora) dlatego radzę wam kupić wszystkie klątwy jakie będą dostępne, aby lepiej po prostu wam się expiło. Możecie także próbować blaze z wizarda, to też wam bardzo pomoże.
Soultaker
Po prostu ulepszony necro. Po 3 klasie staje się wymiataczem, ma bata na każdego i praktycznie jest nie do pokonania (ale jeżeli dorwie go grupka z bufferem/healerem to już ciężej ) nie mówiąc już kiedy wywalczy hero na olimpiadzie takiego tylko raz pokonałem w pvp 2 vs 2 (to był pvp serw z ratami 200x on miał bizu antka, dc robe i arcana mace. Wszystko na +30 +buffy olka z IL i hero. Ja byłem EE z SH. Ubiliśmy go tylko tym, że erase mu walnąłem i miałem tak dobry cast speed żeby wyrobić z healem o_O).
Skille:
Dark Vortex: Typowy nukerowski vortex. Zadaje obrażenia od ciemności, zmiejsza resista na ataki ciemności, zabiera hp i zmniejsza mp przeciwnika w odstępach czasu.
Curse of Doom: Bat na wszystkich, blokuje ataki fizyczne i magiczne przeciwnika. Po tym skillu możesz atakować tylko "normalnie"(bez żadnych power lub magic shotów)
Mass Warrior Bane: Masowa zguba wojownika. Jeżeli na siege ten debuff dostanie się miedzy dużą grupę wojaków masz pokaz Lineagowego kalectwa . Zdejmuje takie buffy jak Haste i Wind Walk.
Mass Mage Bane: Masowa zguba maga. To samo tylko usuwa takie buffy jak Empower i Acumen.
Curse of Abyss: Debuff typu "Wszystko w jednym". Zmniejsza Speed, P.Def., Evasion, M.Atk., Cast. Speed i szansę na magicznego krytyka. Bardziej na magów.
Arcane Power: Toggle skill. Podnosi M.Atk., ale zwiększa zużycie many za każdy skill. Gdy jest załączony konsumuje hp.
Taktyki
I tutaj sprawa się tylko trochę zmienia mianowicie:
Wojownicy:
Curse Gloom, Mass Warrior Bane, Anchor (jeżeli jesteście sadystami dawajcie Curse of Doom, ale wtedy liczcie się na konsekwencje związane z kumplami pojechanego gościa ) Dark Vortex, Death Spike, Wampiric Claw, Death Spike...(nie wierzę, że po pierwszym Death Spike`u jeszcze żyje)
Madzy:
Curse Gloom, Mass Mage Bane, Curse of Abyss, Silence, Dark Vortex, Death Spike, Wampiric, Death Spike.... (nie martwcie się po Abyssie juz jest takim kaleką, że już nic wam raczej nie zrobi )
„To już wszystko czego mogłem cię nauczyć młodzieńcze. Moja historia już się kończy, ale ty jesteś młody i zapalony. Niech mrok prowadzi cię przez ścieżkę śmierci...”
Link do Orginalu
Offline