Yosi - 20-06-2009 11:51:02

Warcryer(WC)/Doomcryer(DC)

Witam, postanowiłem podzielić się z wami moją wiedzą na temat Warcryera. Na forum jest co prawda prezentacja o WC i OL oraz osobny temat, ale mam nadzieję zebrać najważniejsze informacje w jednym miejscu, dla lepszej przejrzystości. Zapraszam do lektury.

Informacje ogólne:
Warcryer jest orczym magiem wyspecjalizowanym w buffowaniu całego party. Klasa ta jest kombinacją nukera/fightera/buffera. Jest bardzo wszechstronny, możesz nim grać jak wojownik lub mag, zależnie od sytuacji. WC jest klasą wspomagającą party, lecz może zadawać przyzwoity dmg w pve/pvp. Posiada mastery na dowolny armor oraz broń. WC jest bardzo interesującą klasą oraz dobrą w pvp, ale jeśli chcesz nim grać - musisz być sprytny i cierpliwy, WC nie jest klasą typu "PoKiegoMiMózg". Tylko dobrzy gracze mogą w pełni opanować grę WC oraz cieszyć się nią w pełni. Jeśli myślisz pvp score = długość penisa, nie wybieraj tej klasy ( WC może mieć sporo pvp, lecz nie można tego wyniku porównać do liczby pvp np. łucznika).


Buffy i skille:

Buffy:

2 klasa:

- Chant of Battle 3:    Atak fizyczny (P.Atk.) +15%
- Chant of Eagle 3:    Celność (Accuracy) +4
- Chant of Evasion 3:    Uniki (Evasion) +4
- Chant of Fire 3:    Obrona magiczna (M.Def.) +30%
- Flame Chant 3:    Szybkość czarowania (Casting Spd.) +30%
- Chant of Fury 2:    Szybkość ataku (Atk. Spd.) +33%
- Chant of Predator 3:    Częstość krytyków (Critical Rate) +30%
- Chant of Rage 3:    Obrażenia krytyczne (Critical Damage) +35%
- Chant of Revenge 3:    Odbija 20% obrażeń zadanych nam na atakującego (nie działa na skille/magię)
- Chant of Shielding 3:    Obrona (P.Def.) +15%
- Chant of Vampire 4:    Przywraca nam 9% obrażeń jakie zadajemy, w postaci HP
- Earth Chant 3:    Obrona (P.Def.) +15%, nie można używać wraz z Greater Might albo War Chant.
- War Chant 3:    Atak fizyczny (P.Atk.) +10%, nie można używać wraz z Greater Shield albo Earth Chant.

3 klasa:

- Chant of Spirit:    Odporność na "ściąganie" buffów (Cancel resistance) +30%, odporność na debuffy (Debuff resistance) +20%

- Chant of Victory:    HP +20%, odnawia dodane HP, Speed -20%, Accuracy +4, P.Def. +20%, P.Atk. +10%, M.Atk. +20%, Atk. Spd. +20%, Critical +20%, Critical Damage +20%, M.Def. +20%, Casting Spd. +20%, Debuff Resistance +20%

- Magnus' Chant:    +20% MP, +30% Mattack,+30% Mdef,+20% Casting Speed,+50% MP Regen Rate, 20% mniejsze zużycie MP dla magicznych skilli, zwiększona szansa na krytyk z magii

Skille:

2 klasa:

- Aura Sink: Powoli zmniejsza MP przeciwnika. Power 16-51. Efekt 3-8. (odejmuje 11.5 MP na tick; bezużyteczny skill)

- Venom: Orcza trutka. Efekt 1-6. (zabiera 38.5 HP na tick; bezużyteczne przez mały land rate i dmg)

- Madness: (this is madness): Miesza potworom w głowach, przez co mogą zaatakować przypadkowy cel.

- Freezing Flame: Ogień spalający HP wroga. Efekt 5-8. (zabiera 118 HP na tick; bardzo dobry skill, działa jak trucizna; czas rzucania, odnawianie skilla (reuse) i siadalność (landrate) bardzo wysoka)

- Chant of Life: Orczy heal. Efekt 1-18. (leczenie HP, działa jak HP pot, czyli znacznie zwiększa tempo odzyskiwania HP; dodaje 58 HP na tick przez 15 sekund)

- Hammer Crush: Atak stunujący wroga i zadający obrażenia, do użycia wyłącznie z bluntem. Przebija się przez obronę tarczy celu. Over-hit możliwy (dodatkowy exp jeśli zabijemy tym moba). Power 406-1900.

- Fear: Straszy graczy/moby, powodując, że zaczynają oni uciekać.

- Dreaming Spirit: Usypia cel. Szybki czas rzucania (bazowo bodajże 4s).

- Steal Essence: Absorbuje HP celu zadając obrażenia. Power 52-108 (jedyny nuke, jaki mamy).

- Soul Cry: Skill typu toggle (działa cały czas od momentu włączenia, zużywając manę), zwiększający P.Atk.,  ( 1lv: P.Atk. +4.5, regen MP na tick -1 / 10lv: P.Atk. +375.5, regen MP na tick -10 )

3 klasa:

- Arcane Wisdom: Zwiększa efektywność magii oraz zmniejsza zużycie many przez skille. Szybkość czarowania zmniejszona, HP stale maleje, gdy skill jest w użyciu (toggle). (koszt MP -30%, casting spd. -10%, regen HP na tick -150, nie wiadomo o ile zwiększa efektywność magii - i czy w ogóle )

- Gate Chant: Przywołuje członków party. Potrzeba 4 Summon Crystals do użycia.

Ekwipunek oraz dye:
a)expienie solo:

- Zbroja heavy: brigandine, composite/full plate, blue wolf, tallum

- Broń: sztylet z SA focus + tarcza albo blunt z SA health + tarcza
a) sztylet jest bardziej ofensywnym wyborem; większy dps oznacza, że chant of vampire (vr) będzie odnawiać więcej hp niż z bluntem; WC ma jednak mały bazowy dex w związku z czym jego celność kuleje - wybieraj rozsądnie moby do expa
b) blunt jest bardziej defensywnym wyborem; możesz używać stuna w razie kłopotów; celność jest w porządku

W pve przeważnie atak > obrona.

- Dye: +5 str -5 con, +4 wit -4 men

b)expienie w party:

- Zbroja robe: karmian, avadon/blue wolf, dark crystal (czasami lepiej major arcana)
- Broń: patrz wyżej
- Dye: +5 wit -5 men, na wysokim lvl dodaj -4 str +4 con

a)+b):
- Możesz mieć w inventory drugą broń z SA acumen do szybszych rebuffów (starczy homek - po co przepłacać)
- Na wysokich lvl koniecznie używaj robe + broń z acumen - tylko wtedy możliwe jest stałe utrzymywanie buffa Chant of Victory (CoV). Takie lvl to przeważnie też pvp (chyba, że to pve clan, hihi) - używaj magicznych jednoręcznych bluntów, oczywiście im wyższy grade tym lepiej (siadalność sleepa/freezing flame).
- Cokolwiek ludzie mówią - wciąż bw light śmierdzi.

Twoja rola w party / Porady:

- Jesteś bufferem, musisz mieć manę kiedy przyjdzie do rebuffu (nie drainuj jak głupi, nie jesteś główną siłą uderzeniową).
- Wspomagaj party poprzez usypianie mobów (ewentualnie stun/fear/madness).
- Musisz wiedzieć, które buffy są niezbędne oraz jakie buffy dawać konkretnym klasom.
- Jeśli to pvp party - dawaj najmniej ważne buffy na początku.
- Pamiętaj o zostawianiu wolnych miejsc (slotów) na dance/song/pot/możliwy debuff/cokolwiek - na wyższych lvl można dokupić 4 buff sloty, więc sprawa jest ułatwiona.
- Używaj heala jeśli potrzeba, ale nie daj z siebie na siłę robić healera - chyba, że pomyliłeś klasy.
- Jeśli macie tak dobrane party, że nie musisz usypiać/leczyć - możesz włączyć soul cry i pomagać zadając większy dmg - pamiętaj jednak o MP na rebuff.
- Pamiętaj, że CoV znacznie zmniejsza prędkość chodzenia, jeśli twoje party biegnie dopiero na miejsce koksu lub kogoś gonicie - nie dawaj CoV.
- Rzucaj Flame Chant na początku (szybszy rebuff), CoV na końcu.
- Na wysokich lvl (78+), mając CoV jesteś tylko bufferem, nie killerem. Party nie będzie chciało twojego dmg - tylko buffy. Zapomnij o broni dla woja, bierz coś z acumen oraz robe - dla szybszego reuse CoV.
- Jeśli masz 78+ i dowiedziałeś się tutaj czegoś nowego - jesteś złym WC, albo botowałeś  <joke>

Mass pvp:

- Na dobrą sprawę dajesz tylko buffy a potem usypiasz/stunujesz/straszysz (fear) wrogów/rzucasz Freezing Flame. Ewentualnie leczysz. Zależnie od sytuacji możesz się pobawić w drainowanie albo lać w h2h (hand to hand - w zwarciu).

Pvp:

- Nie dam Ci rad tutaj, musisz znaleźć swoją własną drogę do zwyciężania  ( to raczej 1 na 1 na olimpiadzie - chyba, że gankujesz kogoś bufferem )

Inne informacje:

- Orkowie mają naturalną zwiększoną odporność na sleep, hold i poison (+20%).
- Koszt MP dla buffów jest bardzo wysoki, ale WC buffuje całe party naraz, łącznie z summonami.
- Na 78 lvl WC dostaje Divine Lore (konsumpcja MP dla skilli magicznych jest zmniejszona o 5%).
- Twój drain:
  a) odnawia 80% dmg, który zadałeś jako HP, ale jedynie wtedy jeśli przebiłeś się już przez CP do HP przeciwnika
  b) kosztuje tony MP, spamując cp poty można wyssać WC z many
  c) nie jest klasyfikowany jako dark magic (!), dzięki czemu resist buffy nie będą działać
- Freezing Flame jest klasyfikowany jako fire atack, więc jeśli przeciwnik będzie miał na sobie buff resist fire lub elemental protection, FF będzie wchodzić rzadziej.
- Jeśli będziesz enchantował swoje buffy (możliwe na 76+), będą one miały o wiele wyższą odporność na cancel, ponieważ wzrośnie lvl na jakim się ich nauczyłeś (buff +1 = 76lv).
- WC jest bufferem, który przeważnie będzie w DD party, nukerzy będą Cię chcieli dopiero po 78 lv (CoV, CoM)
- WC i OL mają najwyższy m def w grze, dzięki najwyższej bazowej wartości MEN.
- WC i OL mają najwyższe HP pośród wszystkich klas mystic.

Link do Orginalu.

www.pirotechnika.pun.pl www.showa.pun.pl www.ryluw.pun.pl www.yurots.pun.pl www.roznowoart.pun.pl